Pagini

Oameni și Locuri

miercuri, 29 martie 2023

Mircea Platon: Problema școlii românești de astăzi

 

 

Într-un interviu publicat recent, Mircea Platon explică natura transformării educației publice din România. După cum poate observa orice părinte din România atent la experiența școlară a copilului său, ceea ce urmărește noua educație nu este dezvoltarea gîndirii elevilor în sensul cunoașterii și înțelegerii realității, ci transformarea gîndirii lor astfel încît aceasta să devină deschisă la o noțiune redefinibilă a realității și adevărului și critică față de posibilitatea unui adevăr permanent, accesibil cunoașterii și asimilării. Scopul acestei noi educații este producerea unei noi gîndiri, proprie unei noi umanități care să formeze o nouă formă de societate umană. Beneficiarul noii educații nu este prin urmare elevul, familia, actuala societate ori statul, ci tocmai această societate viitoare transumanistă, adică o distopie progresistă, cum o subliniază M. Platon. În acest sens, cei care ar trebui să cîștige în urma noii educații nu au decît de pierdut, întrucît această formă de educație este orientată împotriva lor în măsura în care este orientată împotriva realității. După cum s-a putut vedea în ultimii ani, realizarea împărăției omului pe pămînt este încurajată prin promovarea principiilor de transformare a mentalității (mentalitate deschisă, DEI, dezvoltarea personală) inclusiv în cadrul BOR în mănăstirile și în școlile private afiliate BOR:

https://ziarullumina.ro/regionale/moldova/interes-crescut-pentru-conferinta-superteach-130194.html;

http://www.cuvantul-ortodox.ro/recomandari/superteach-pentru-mentalitate-deschisa-in-educatie-intre-fundatia-scoala-varlaam-institutul-de-dezvoltare-personala-al-mormonilor-americani-si-activistii-rezist-anti-ortodocsi/ ;

https://www.art-emis.ro/analize/despre-virtutile-lepadarii-de-dezvoltarea-personala-la-pseudo-sihastri)    

 

Mircea Platon: „Problema școlii românești nu este cea a salariilor sau a procentului din PIB care se acordă școlii, ci este cea a misiunii școlii, a lipsei ei de busolă. Cînd măririle salariale nu sînt altceva decît strîngerea de mînă dintre guvernul care vrea să mai cîștige privatizînd sau distrugînd o secțiune din școală și sindicatele care nu se opun, ele au ca rezultat deprofesionalizarea treptată, pas cu pas, a profesorilor. Ceea ce poate rezulta este un sistem de educație în care profesorii sînt niște mai buni agenți ai schimbării, mai buni propagandiști ai distopiilor progresiste. În sistemele pe care ni le-am luat de model, precum SUA și Canada, profesorii au fost corupți pentru a accepta să fie retrogradați mai întîi la statutul de „glorified nannies“, dădace supralicitate, și apoi, recalificați ca agenți ai statului terapeutic care caută să condiționeze chimic elevii în numele ultimei teorii de gen la modă. Așa cum, adoptînd anumite idei pedagogice am ajuns cu o rată de analfabeți similară țărilor din care importăm aceste idei, la fel vor sta lucrurile și cu transformarea școlii în branșă pentru copii a statului terapeutic. Banii care se vor aloca educației vor fi de fapt pentru a promova digitalizarea și tripleta diversitate-echitate-incluziune, care este un slogan ideologic, nu un program pedagogic valid.”

Vezi interviul integral la https://www.catavencii.ro/mircea-platon-facultatile-care-accepta-repetenti-ca-studenti-produc-ticalosi/?fbclid=IwAR1JBF4Hs3KhM08kzlX0G2-WGNzpPoP4slahuWIxByLa9_JzgHBpCo5NQu0