Pagini

Oameni și Locuri

miercuri, 29 septembrie 2021

A citi printre rînduri cu voce tare (II)

  

(Pentru prima parte, vezi la https://cumpana-o-viziune-ortodoxa.blogspot.com/2021/09/a-citi-printre-rinduri-cu-voce-tare.html).

Ministrul Educației a anunțat astăzi că s-a renunțat la regula mutării cursurilor în online la incidența ratei de infectare de șase la mie. De ce? Nu ni se spune. Ni se spune doar că așa a decis Grupul de suport științifico-fantastic (numit însă, dintr-o greșeală probabil, „Grupul de suport tehnico-științific” https://www.hotnews.ro/stiri-educatie-25069660-breaking-news-scolile-raman-deschise-peste-pragul-6-mie-ministrul-educatiei-adoptarea-deciziilor-suspendare-prezentei-fizice-face-functie-cazurile-confirmate-nivel-clasa-scoala.htm).

Dar dacă știm să citim printre rînduri, înțelegem de ce cursurile continuă anul acesta în clasă în condițiile în care în anul școlar anterior erau mutate online (chiar la o rată mai mică de infectare decît cea din prezent). Cursurile continuă acum cu prezență fizică indiferent de rata de infectare pentru că, de data aceasta, există un produs numit vaccin. Ceea ce înseamnă că s-a decis nu doar testarea obligatorie a copiilor, ci chiar și expunerea copiilor la boală pentru a forța vaccinarea lor. După cum arătam în urmă cu cinci luni, școala nu mai servește în primul rînd ca unitate de învățămînt, ci ca laborator de experiment medical în vederea testării și vaccinării copiilor la nivel național (https://cumpana-o-viziune-ortodoxa.blogspot.com/2021/04/obligativitatea-vaccinarii-copiilor.html).   

Este important de remarcat că această măsură se ia în ciuda concluziilor specialiștilor de la noi și din lume, care au contestat unanim vaccinarea minorilor, pe care o consideră în cel mai bun caz nejustificată, în cel mai rău periculoasă. Însă chiar dacă vaccinul nu ar fi eficient împotriva virusului SARS-CoV-2, el s-ar putea dovedi eficient într-un mod neașteptat chiar în plan educațional. Din cîte se pare, pentru actualul șef al guvernului, vaccinul ar putea avea funcții educaționale remediale. De vreme ce doar analfabeții funcțional nu se vaccinează (https://www.hotnews.ro/stiri-politic-25069944-citu-spune-romanii-nu-vaccineaza-pentru-sunt-analfabeti-functional-vazut-corelatie-care-nu-face-cinste-intre-scorul-pisa-rata-vaccinare-datele-insa-contrazic.htm) este de așteptat ca vaccinarea elevilor obținută prin constrîngerea psihologică determinată de rata mare de infectare să-și dovedească eficiența dacă nu împotriva coronavirusului, atunci cel puțin împotriva neștiinței la viitoarele teste PISA.

Desigur, la nivelul de profesionalism al autorităților chiar și o asemenea absurditate ar fi plauzibilă. Însă această paralelă făcută de premierul Cîțu urmărește în primul rînd să suprapună educația și vaccinul, ceea ce face dificil pentru oricine preferă forma de predare în format fizic să se opună vaccinării copiilor. Asocierea dintre nivelul de educație, forma de educație și vaccin, deși este frauduloasă și manipulatoare, va reuși să erodeze rezistența părinților la vaccinarea copiilor: o educație bună (confirmată la testele PISA) depinde de prezența fizică la clasă, care depinde, iată, de testare și vaccinare.

And, that’s the end!