Pagini

Oameni și Locuri

sâmbătă, 17 septembrie 2022

Răspunsul la orice întrebare

 

Răspunsul la orice întrebare a omului și la orice întrebare despre om nu depinde de răspunsul la întrebarea „ce este o întrebare?” sau „ce este ființa?” Răspunsul la orice întrebare este determinat de răspunsul la întrebarea „ce este omul?”

Aparent, ideologia actuală a societății deschise a păstrat sensul definiției clasice a omului ca ființă care se poate determina liber, dincolo de determinările ei prealabile. Dar în concepția mentalității deschise, adoptată inclusiv de ierarhia ortodoxă (https://cumpana-o-viziune-ortodoxa.blogspot.com/2022/09/crezul-mentalitatii-deschise-in-bor.html vezi și la https://cumpana-o-viziune-ortodoxa.blogspot.com/2022/09/ortodoxia-superteach.html), indeterminarea omului este deplasată din verticala înțelegerii tradiționale de-a lungul căreia omul se putea împlini sau degrada spiritual și moral, într-un plan strict orizontal, unde căderea nu mai este posibilă, iar împlinirea este realizată prin transformări și reinventări de sine, care presupun inclusiv alegerea unei noi identități sexuale, caricaturizînd astfel în mod demonic înnoirea omului în Hristos.

În gîndirea clasică, omul se împlinea în măsura în care creștea; în actuala paradigmă, omul se împlinește pe măsură ce se transformă, se schimbă, evoluează. În această viziune creșterea nu mai este cu putință, omului fiindu-i refuzată efectiv și în mod intenționat posibilitatea realizării umanității sale. Este dezumanizat în numele unei înțelegeri a omului ostilă naturii umane, iar instrumentul acestei dezumanizări este noua educație (https://cumpana-o-viziune-ortodoxa.blogspot.com/2020/10/ziua-mondiala-profesorului-nou.html). Omul nou este produs de școala nouă, în timp ce cultura societății deschise anulează orice context cultural tradițional (inclusiv ortodoxia românească, transformată deja în instrument al societății deschise sub pretextul luptei împotriva neomarxismului). Prin urmare, cred că nu se poate rezista noii forme de reeducare aplicată în școala de astăzi decît de pe poziția răspunsului creștin ortodox la întrebarea „ce este omul?”