Am fost prezent
la o minune: cele cîteva sute (maxim cinci) de participanți la Marșul pentru
viață din București din 23 martie 2019 ne-am transformat pe loc în „mii de
bucureșteni” (https://basilica.ro/foto-marsul-pentru-viata-2019-in-bucuresti/?fbclid=IwAR38sqGxwuw7rMm3Boxey2etU5QFA-KW_Q2XgCexocBCBUjuDaLMie90zqw).
Sigur, creștinismul este obișnuit cu înmulțirea pîinilor și peștilor și cu
înmulțirea în general: vorba aia, creșteți și vă înmulțiți! Atunci, de ce n-ar
înmulți BOR și oamenii? De altfel, sunt atît de mulți oameni care ar fi dorit
să participe, dar, din „pricini binecuvîntate”, nu au reușit. De ce să nu-i
punem și pe ei la socoteală? Pe lîngă asta, mai sunt și toți cei care pe care îi reprezentăm noi și pe care i-am fi dorit prezenți – de ce să
nu-i numărăm și pe ei?
De fapt, BOR ar fi
putut participa la înmulțirea oamenilor și, mai ales, la creșterea lor, doar că
nu și-a mai propus asta de multă vreme: în special de la întronizarea lui Daniel Ciubotea ca patriarh, BOR nu a urmărit decît să-i umfle, să le umfle numărul
și orgoliul. Veți spune că doar adversarii adevărului falsifică numerele,
proporțiile și realitatea (https://www.lifesitenews.com/opinion/hillary-clinton-offers-romania-as-an-example-of-forcing-women-to-give-birth).
Corect! Dar de ce sunteți atît de siguri că BOR este un prieten al adevărului?
Este mai ușor să
vorbim despre „avort” sau despre „întrerupere de sarcină”, decît despre
uciderea bebelușilor. Dar cîtă vreme vom vorbi în acești termeni care ascund
realitatea, copiii nenăscuți vor continua să fie uciși. O femeie însărcinată nu este doar o gravidă, ci în primul rînd o mamă, chiar dacă nu a născut încă. Oricît ar fi de greu și de traumatic un avort, este mai ușor de acceptat dacă este văzut ca o procedură medicală de întrerupere a sarcinii decît ca o crimă prin care este ucis propriul copil.
Realitatea: în
1990 au fost uciși cel puțin 899.654
de copii prin avort. În 1991, 866.934 de mii. În 2007, anul
alegerii lui Daniel Ciobotea ca Patriarh al BOR, au fost măcelăriți 136.647 de
copii (https://en.wikipedia.org/wiki/Abortion_in_Romania#Abortion_rates_after_1989).
Din 1990 pînă astăzi au fost omorîți în
România aproape zece milioane de copii prin avort, în numele libertății,
democrației și al societății deschise.
Pentru comparație, în Holocaust au fost
omorîți șase milioane de evrei. Turcii au masacrat un milion cinci sute de mii
de armeni și sute de mii de greci creștini din Asia Mică (https://en.wikipedia.org/wiki/Greek_genocide). Jumătate de milion de sîrbi au fost masacrați de nobilii și prea-catolicii croați
(https://en.wikipedia.org/wiki/Persecution_of_Serbs_in_the_Independent_State_of_Croatia). Aproape două milioane în Cambogia și aproape un milion în Rwanda (da’ oricum ăia e negri, așa
că nu contează). Probabil că doar în cele două Americi numărul victimelor
populației băștinașe (da’
și ăia e roșii, așa că…) depășește numărul bebelușilor uciși în România în
cursul acestor treizeci de ani de domnie a libertății. Așa cum și bebelușii nu e
decît fetuși. Așa că nu contează.
Astăzi, numărul
avorturilor a scăzut, dar nu pentru că acea cultură a avortului ar fi fost înlocuită
de o cultură a nașterii, ci pentru că românii mor spiritual imediat după
naștere, lipsiți de asistența la naștere a adevărului cu care BOR a fost
însărcinată să-l păzească și să-l manifeste. Numărul avorturilor a scăzut
pentru că numărul sarcinilor a scăzut. În 2015 încă se înregistra un avort la
două nașteri – 500 de avorturi la 1000 de nașteri, cea mai mare rată europeană
și dublul ratei avorturilor din Statele Unite (https://world.wng.org/2015/01/romanias_peculiar_abortion_history)
Pentru
Preafericitul Daniel este o problemă că „numărul nașterilor este mai mic decît
numărul înmormântărilor”. I-o fi zis cineva de la contabilitate, soția părintelui
consilier sau fata protopopului, ceva de genul că „Hauleo, phărinte, că dă pă minus, mîncați-aș engolpionu”. Ceea ce desigur că e grav.
Dar
nu foarte grav. Pînă la urmă, găsim noi o soluție. De pildă, putem dubla din
nou prețul lumînărilor. Sunt puțini care se mai botează? Dublăm prețul
botezului! Sunt puțini care se mai cunună? Dublăm prețul cununiei! Îl triplăm,
dă-i dreacu'! Cu banii strînși, BOR poate organiza o nouă conferință în care intelectuali
ortodocși de prestigiu vor vorbi despre darul libertății de a-ți lăsa familia
pe drumuri pentru a aduna căpșuni în Spania. Preafericitul Daniel nu trage nici o concluzie din faptul că populația cu cel mai mare număr de creștini declarați are cea mai mare rată de avorturi. Preafericitul Daniel nu trage nici o concluzie din diferența dintre numărul de creștini declarați și numărul celor care s-au prezentat la referendumul pentru familie din octombrie 2018. Omul nu vede nimic, ori se preface că nu vede nimic. Poți fi fericit și chiar „preafericit” și în felul acesta, deși în acest caz ar trebui să avem în vedere un sens medical al fericirii, unul mai degrabă nefericit, rezervat persoanelor al căror simț al realității este grav afectat. Creștinismul are însă în vedere o înțelegere proprie a fericirii: „Fericit şi sfînt este cel ce are parte de învierea cea dintîi. Peste
aceştia moartea cea de a doua nu are putere, ci vor fi preoţi ai lui
Dumnezeu şi ai lui Hristos şi vor împărăţi cu El mii de ani.” (Apocalipsa 20, 6) În numele cărei învieri sunt făcute apelurile Preafericitului Daniel? În numele renașterii EUropene? În numele căror viitori europarlamentari? În numele morții dintîi, sau în numele morții celei de-a doua?
Profund
implicați în programul de gimnastică de întreținere spirituală a domnului
Andrei Pleșu, atît catolicilor, cît și ortodocșilor români le rămîne puțin timp
pentru lucruri secundare, precum viața în Hristos a contemporanilor lor. Siamo
nati e non moriremo mai più. Storia di Chiara Corbella Petrillo (Ne-am
născut și nu vom mai muri niciodată. Povestea Chiarei Corbella Petrillo)
este o carte publicată cu șase ani în urmă în Italia și apărută între timp în
traducere în engleză, franceză, cehă, croată, polonă, portugheză, slovenă și
spaniolă (http://www.chiaracorbellapetrillo.it/4079-2/).
E de așteptat ca această carte să apară în toate țările în care domnul Andrei
Pleșu nu are cuvîntul ultim în materie de credință, ceea ce înseamnă că orice
român interesat va avea posibilitatea de a citi despre Chiara Corbella Petrillo
cam în toate limbile pămîntului afară de limba română.
Chiara Corbella
Petrillo a fost o slujitoare a lui Dumnezeu (http://www.chiaracorbellapetrillo.it/2018/07/17/chiara-corbella-servant-of-god/),
lucru care i-ar putea surprinde inclusiv pe creștini, dacă avem în vedere că
slujirea lui Dumnezeu tinde să reprezinte în creștinism un eveniment tot mai
rar. Mă tem că nu doar în lume există oameni care și-ar dori ca slujitori
precum Chiara să nu existe, cum observă soțul ei în prefața cărții, ci și în
creștinism: pentru că aici judecata lui Dumnezeu se resimte mai puternic, mai
vizibil, mai greu de ignorat.
Iată în
continuare o evocare care însoțește prezentarea ediției englezești a cărții
dedicată Chiarei:
Chiara Petrillo
ședea într-un scaun cu rotile privind cu iubire către Iisusul din tabernacol.
Soțul ei, Enrico, a găsit curajul de a-i pune o întrebare pe care și-o
reținuse. Gîndindu-se la cuvîntul lui Iisus „jugul Meu este dulce iar povara
mea ușoară”, Enrico a întrebat-o: „Este acest jug, această Cruce, cu adevărat
dulce precum a spus Iisus?”
Un zîmbet a
străbătut chipul Chiarei. S-a întors către soțul ei și a spus cu o voce slabă:
„Da, Enrico, este foarte dulce.”
Chiara a murit
la vîrsta de 28 de ani, cancerul distrugîndu-i trupul. Încercările emoționale,
fizice și spirituale prin care a trecut această tînără mamă italiană nu sînt
neobișnuite. Însă răspunsul ei bucuros și iubitor la fiecare dintre aceste
încercări l-a făcut pe un cardinal să o numească „un sfînt pentru timpurile
noastre.”
Chiara și-a
încredințat primul copil Preasfintei Maici, dar a simțit că acel copil nu avea
să-l păstreze pentru ea. În scurt timp, s-a descoperit că fetița ei suferea de
anomalii care-i puneau viața în pericol. În ciuda presiunii generale în
favoarea avortării, Chiara a dat naștere unei frumoase fetițe care a murit la o
oră de la naștere. Un an mai tîrziu, moartea celui de-al doilea copil a
survenit încă și mai repede.
Cu toate acestea,
Dumnezeu le pregătea inimile pentru mai mult – pentru mai multă întristare și
pentru mai mult har.
În timp ce era
însărcinată pentru a treia oară, Chiarei i s-a descoperit o tumoră malignă. A
refuzat să pună în pericol viața fiului ei nenăscut urmînd tratamente în timpul
sarcinii. Chiara a așteptat pînă cînd Francesco s-a născut în siguranță, și
atunci a început cele mai intense tratamente de iradiere și chimioterapie, dar
în curînd a devenit limpede că boala ajunsese în fază terminală.
Aproape imediat
după ce i-a dat naștere lui Francesco, tumora a devenit terminală, lipsind-o pe
Chiara de ochiul drept. Trupul ei a fost pus la încercare și tot astfel și
sufletul ei, în timp ce îndura teribile nopți negre.
Chiara a spus
da fiecărui lucru trimis de Dumnezeu, devenind un adevărat copil al lui
Dumnezeu. Pe cînd zilele ei pe pămînt se apropiau de sfîrșit, Enrico a privit
către soția lui și a zis: „Dacă ea urmează să fie cu Cel care o iubește mai
mult decît o iubesc eu, de ce aș fi trist?”
Fiecare sfînt
are o carismă specială, un anumit aspect al lui Dumnezeu care se reflectă prin
sfîntul respectiv. Darul Chiarei a fost acela de a fi un martor al bucuriei în
fața unor mari necazuri, acea bucurie care face ca iubirea să se reverse în
ciuda întristării provocată de pierdere și moarte. (https://www.sophiainstitute.com/products/item/chiara-corbella-petrillo,
traducere de Gh. Fedorovici)