Pagini

Oameni și Locuri

duminică, 8 decembrie 2024

Călin Georgescu, candidatul segmentului pro-occidental

 

Oricît de multe voturi i-au adus lui Georgescu (aka Călinescu pentru cunoscuți) botoxatele, siliconatele și băieții cu steroizi în creier de pe TikTok, mai multe i-au fost aduse de zona educată, pro-occidentală, favorabilă derusificării Rusiei și americanizării planetei, ba chiar universului, de vreme ce este posibil ca cel puțin unele civilizații extraterestre, despre existența cărora Lasconi are informații precise, să fie putiniste. Acest segment social este cel care prin delirul lui, comparabil cel puțin ca intensitate, dacă nu și prin conținut, cu cel al naționaliștilor mistici, a influențat în mod decisiv votul pentru Georgescu.

Fanaticii euro-atlantismului absolut au favorizat dezvoltarea fanatismului naționalismului absolut; fanaticii secularizării necondiționate au favorizat răspîndirea teocrației necondiționate; fanaticii relativismului absolut au oferit nevoia și justificarea pentru absolutizarea relativului (https://cumpana-o-viziune-ortodoxa.blogspot.com/2024/12/calin-georgescu-si-democratia-de-rit.html). Nu mi se pare că dl Florin Negruțiu (jurnalist DIGI 24) este conștient de situația în care ne aflăm atunci cînd afirmă că nu avem de ales între doi candidați, ci între libertate și nebunie, între o lume normală, chiar dacă imperfectă și o lume nebună, cea a lui Georgescu, care consideră că perfecțiunea este posibilă (https://www.youtube.com/watch?v=cO8jZotkS0I, de la min. 28). În fapt, lumea care o susține pe Lasconi, lumea reprezentată de Lasconi este o lume nebună la rîndul ei, care crede că răul și imperfecțiunea pot fi eliminate printr-un dublu proces, ideologic și bio-tehnologic. Cît de liberă și de normală este lumea care consideră că este perfect normal să te consideri animal, că este perfect normal să pretinzi că identitatea de gen și mutilarea produsă prin pretinsa schimbare de sex sunt normale și binefăcătoare? Cît de liberă și de normală este o societate care pretinde că uciderea propriilor copii este un act eliberator, un act care te afirmă ca ființă umană în propria ta demnitate? Cît de liberă și de normală este o societate care refuză să mai facă copii și care practică eutanasierea depresivilor, a bolnavilor în stare gravă și a bătrînilor care nu se mai pot îngriji? Cîte de liberă și de normală este o lume care a făcut din sexualizarea prematură și forțată a elevilor obiectivul principal al educației? Cît de liberă și de normală este o societate care pendulează între autovictimizare și culpabilizarea de sine, care se consideră în același timp victima inocentă a răului totalitar, eroul care se opune acestui rău și complicele lui (cel puțin prin eliminarea sau coruperea unor întregi civilizații ori comunități umane indigene prin exploatare colonială); cît de liberă și de normală este o lume relativistă, care vede în adevăr doar o altă față a minciunii, în bine doar un alt nume al răului și în glasul lui Dumnezeu glasul diavolului?

Replica la schizofrenia segmentului educat ar fi trebuit să vină din partea liderilor ortodocși. Din păcate, așa cum vedem de cel puțin două decenii, o parte dintre ei au participat la schizofrenia progresistă în timp ce restul s-a regăsit în schizofrenia fundamentalistă. Ambele forme de nebunie sunt anti-umane și anti-creștine. Nu știu care dintre ele este mai mare. Ambele îmi par în fază terminală. Dar nu este nevoie de o nebunie mare pentru a corupe credința creștină. Credința creștină poate fi coruptă cu ușurință atunci cînd este lăsată fără apărare și mai ales atunci cînd cei care ar fi trebuit să o apere nu fac decît să susțină una dintre cele două forme de nebunie, pretinzînd că aceea este beningă sau reprezintă chiar „soluția”. Pentru că ierarhia ortodoxă și clerul susțin în prezent în mai mare măsură nebunia fundamentalistă, urmează că aceasta reprezintă acum cea mai mare amenințare pentru credință.