joi, 14 iulie 2016

Vîntul bun şi vîntul nebun



Vîntul bun aduce ploaia sau, dimpotrivă, împrăştie norii şi opreşte ploaia prea îndelungată. Vîntul bun este un bun ajutor: te ajută la vînturat grăunţele, fasolea. Îţi usucă rufele mai repede. Îţi încarcă acumulatorii de la eoliană. Te răcoreşte.
Ce mare e omul şi ce bun e vîntul! Ce şmecher e omul şi ce şmecherie vîntul! Oare şi vîntul bun cîntă, sau doar cel nebun? Oare şi cel bun te poartă pînă acasă, sau doar cel nebun? Poate că suntem prea mari şi prea şmecheri ca să ne mai intereseze.
Am pus la uşa de la intrare o perdea din panglici de plastic, ca să mai scap de muşte. Dar a venit vîntul cel nebun şi a ridicat casa în văzduh. Mă bucur că am scăpat de muşte, în sfîrşit. Dar şi mai tare mă bucur că am ajuns să locuiesc într-un zmeu uriaş, cu coadă lungă, multicoloră.