luni, 4 decembrie 2017

Statuia idolilor



Recent, editura Humanitas a publicat un volum întitulat Cum să fii fericit în România (http://www.humanitas.ro/humanitas/cum-s%C4%83-fii-fericit-%C3%AEn-rom%C3%A2nia). De-abia aștept să citesc o carte cu un titlu atît de promițător, cu atît mai mult cu cît este una la care au contribuit și cîțiva dintre idolii românilor educați. Îmi doresc să fiu fericit, desigur, iar faptul că niște oameni s-au gîndit serios la fericire și la felul în care am putea fi fericiți în România mă face deja fericit. Sigur, mi-am dorit și să trăiesc bine, după cum ne poftorea președintele Băsescu. Doar că nimeni nu ne-a spus cum să facem să trăim bine.
Dar poate că încă nu e prea tîrziu și vom putea afla totuși cîte ceva din know-how-ul realizării unui trai bun din cartea lui Radu Călin Cristea, Împăratul cu șapcă. Regimul Traian Băsescu și elitele sale (Editura RAO, 2017). Iată un fragment dintr-o prezentare edificatoare:

„Elitele care l-au slujit pe Băsescu fac, pentru prima oară, obiectul unui studiu metodic, bazat pe fapte și mărturii, pe probe materiale și pe confesiuni. Radu Călin Cristea rescrie la rece, cu calm și cu mare finețe, povestea iubirii chioare dintre președinte și intelectuali. […]
Prin vibrația pe care au produs-o în societate, elitele regimului Băsescu au generat boli politice și războaie culturale, falsuri etice și derută civică. Au ținut cu ghearele și cu dinții de un idol calp și încă stăruie într-o încăpățînare demnă de oameni mai proști.” http://www.catavencii.ro/statuia-lui-basescu/