marți, 2 aprilie 2019

Reaua Vestire, partea a doua


De Buna Vestire a acestui an la Nebraska Medical Center din Omaha, Statele Unite, s-a născut o fetiță pe nume Uma Louise Dougherty-Eledge. Fetița este fiica unui cuplu de homosexuali. A fost purtată în pîntece de Cecile Eledge, mama unuia dintre cei doi homosexuali, Matthew Eledge, profesor de școală gimnazială; ovulul fecundat a fost oferit de sora partenerului lui Eledge, Lea Yribe (vezi informații suplimentare și fotografii la https://metro.co.uk/2019/04/01/grandmother-61-gives-birth-to-her-own-granddaughter-for-son-and-his-husband-9082752/, evenimentul a fost semnalat și în media românească, vezi https://www.activenews.ro/externe/Mama-surogat-si-bunica-la-61-de-ani-din-drag-pentru-fiul-ei-homosexual-155261).

Ținînd cont de complexitatea relațiilor de rudenie din cele două familii, micuța Uma Louise este fiica-sora-cumnata-nepoata celor doi homosexuali. Revoluția produsă în conștiința socială și, corespunzător, în dreptul civil, o pregătește pe Uma Louise și de rolul de soție a taților ei. Pentru că ce altceva este identitatea (biologică, culturală, națională) decît un simplu rol social printre altele? După cum o știe oricine a parcurs fie și un singur număr din revista Dilema veche, o publicație care pînă anul trecut apărea cu sprijinul Ministerului Culturii și Identității Naționale. În treacăt fie spus, Oana Bogdan, devenită cunoscută mai ales prin unele intervenții surprinzătoare (https://www.cotidianul.ro/cu-ce-specimene-defileaza-partidul-lui-ciolos/), a fost secretar de stat la Ministerul Culturii și Identității Naționale (https://dilemaveche.ro/sectiune/tema-saptamanii/articol/stim-exact-ce-avem-de-facut-interviu-cu-oana-bogdan).

Bineînțeles, Uma Louise ar putea deveni și o sfîntă, o muceniță mărturisitoare a Adevărului. Dar această posibilitate este mult redusă de cultura anti-creștină în care trăim, o cultură despre care mulți creștini își închipuie că este dispusă să dialogheze. Această cultură anti-creștină nu a pus stăpînire doar pe lume: a pus stăpînire pe biserici nu prin forță, ci prin lașitatea și oportunismul creștinilor.

De treizeci de ani Dilema veche fluidizează înțelegerea identității în laboratoarele puse la dispoziție de BOR și de instituțiile de cultură ale statului român. Dacă Fecioara Maria și-a oferit pîntecele Duhului Sfînt, prin ierarhii și teologii ortodocși români BOR și-a oferit pîntecele Satanei.

Cine credeți că stabilește termenii și condițiile „dialogului”?