luni, 7 mai 2018

Teroristul din metrou


Sînt singura persoană care zîmbește
din vagonul meu,
în toate vagoanele trenului meu
locurile de parcare sînt rezervate
pentru pasagerii cu iPhone
unde sîntem, unde am ajuns?
lîngă mine e un tip,
are o geantă, un fel de servietă, un fel de diplomat,
mai mare decît el,
în care ar putea încăpea și el,
dar nu și iPhone-ul lui,
apoi s-a urcat domnișoara cu cămașă în carouri
o asemenea cămașă merita o șansă
așa că am coborît la prima corespondență
cu lumea de la suprafață,
cu lumea din care am plecat,
n-am lăsat în tren nici o urmă,
zîmbetul nimicitor a trecut neobservat,
e un zîmbet în carouri
lăsat chiar lîngă ușă,
în care să se împiedice toți utilizatorii de iPhone,
în care să-și scape telefoanele,
apoi să le caute
adînc, adînc,
pînă-și vor descoperi zîmbetele lor de odinioară.