vineri, 2 martie 2018

Apărătorii Credinței



— Bă, tu semnezi?
— Păi, dacă semnezi tu, semnez și io! Da, Preafericitul ce zice, ce zice?
— Ce știu eu ce zice... Zice că om vedea, că nu se știe...
— Bă, dar dacă iar o să salveze Biserica? Am bulit-o!
— Poate că n-o s-o salveze chiar așa, din prima. Poate mai prindem și noi ceva cașcaval.
— Știu și eu? Poate că avem destul și-așa.
— Ah, bulangiule! Nu ziceai de aia mică, că vrei s-o dai la o școală privată?
— Da, da, ai dreptate. Atunci cum facem?
— Păi, uite, zicem că alea-alea, ceva cu atacul și agresiunea la versetele Creației. Nimeni n-o să priceapă nimic, dar noi ne-am scos, zicem că ne-am împotrivit.
— Ești tare, frate, să mor io, hai, pune-mă pe listă. Cîți suntem pînă acum?
— Opt, cu tine nouă.
— Băi, ești prost? Asta e egal cu zero. Nu mă bag.
— Lasă, nene, că s-au băgat și bulgarii, și slovacii.
— Mamă, frate, toți săracii... Io zic să mai așteptăm.
— Prea tîrziu. Te-am pus pe listă, fraiere...