joi, 10 martie 2022

Bețivii și adevărul

 

Primul Bețiv: Toți mint, niște nenorociți…

Al Doilea Bețiv: Da’ ce, au zis ăștia vreodată adevărul?

Primul Bețiv: Nu, bă, da’ măcar înainte mai credeau în minciunile lor. Da’ cu ăștia de-acum, nu mai poți să te minți nici tu singur.

Al Doilea Bețiv: Lasă, nene, că te-ajutăm noi, he-he…

Primul Bețiv: Nu puteți bă, că… sunteți beți!

Al Treilea Bețiv: Și de unde știi tu că mint ăștia? Dacă toți mint, de unde știi tu care este adevărul?

Primul Bețiv: De unde știu? Păi, bine bă, dacă vine unu la mine să mă convingă de ceva, dar eu nu i-am cerut nimic, nu l-am întrebat nimic, da’ el se ține de mine ca ăia care veneau să-ți vîndă prostii la ușă, nu-i clar că vrea să mă fenteze? Și, cum adică, de unde știu eu care-i adevărul? Păi, dacă toți mint, adevărul este opusul!

Al Doilea Bețiv: Prostii! Opusul, cică… Păi, ce, poți să zici că nu-i război? Sau că nu e boala?

Primul Bețiv: Nu, bă, nu opusu’ ăla… Faza e că războiul este peste tot și a început mai demult. D-aia mint ăștia, ca să nu vedem noi războiul ascuns! Și cu boala la fel: este boala asta, corect, da’ minciuna unde e? Că vor să te facă bine, cînd de fapt vor să te îmbolnăvească de cap!

Al Doilea Bețiv: Bă, eu zic că e opusu’, he-he… Că prea vrei tu să ne convingi care este adevărul!

Al Treilea Bețiv: Vorbiți aiurea. Adevărul e că suntem trei hîrciogi care am ieșit prea devreme din vizuină. Va fi o iarnă lungă. Hai noroc și sănătate!

Primul și Al Doilea Bețiv: Noroc, bă, hîrciogule, hai să trăiești!