Intelectualii ortodocși plămădiți de avva Andrei Pleșu s-au bucurat dintotdeauna de încrederea teologilor ortodocși laici sau clerici; transcenderea dogmelor ortodoxe s-a făcut în numele ortodoxiei în tăcerea diafană a unor ortodocși precum Costion Nicolescu (vezi interviul cu H.-R. Patapievici, „A fi ortodox”, în Politice, Humanitas,
2002, p. 227).
Invitat la emisiunea lui Ciprian Curte difuzată aseară pe RRC, Mihail Neamțu a continuat să acuze pentru eșecul referendumului pe de o parte clasa politică, care nu ar fi sprijinit suficient organizarea referendumului și, pe de altă parte, populația ortodoxă, pe care a comparat-o cu personajele din Las Fierbinți pentru superficialitatea credinței ei. Această explicație reia apelul anterior al dlui Neamțu la o cantitate sporită de mentori, „pentru că România suferă astăzi mai mult ca oricând de această lipsă de înțelepți și mentori.” (https://www.decatorevista.ro/mihai-neamtu-vrea-o-generatie-de-crestini-urbani/)
Invitat la emisiunea lui Ciprian Curte difuzată aseară pe RRC, Mihail Neamțu a continuat să acuze pentru eșecul referendumului pe de o parte clasa politică, care nu ar fi sprijinit suficient organizarea referendumului și, pe de altă parte, populația ortodoxă, pe care a comparat-o cu personajele din Las Fierbinți pentru superficialitatea credinței ei. Această explicație reia apelul anterior al dlui Neamțu la o cantitate sporită de mentori, „pentru că România suferă astăzi mai mult ca oricând de această lipsă de înțelepți și mentori.” (https://www.decatorevista.ro/mihai-neamtu-vrea-o-generatie-de-crestini-urbani/)
Delicat și cu înțelegere duhovnicească, curtenitorul domn Curte
nu l-a întrebat pe dl Neamțu cum rămîne cu mentorul mentorilor, dl Andrei
Pleșu, care s-a spălat pe mîini de toată povestea în aceeași apă în care s-au
spălat și politicienii acuzați de dl Neamțu și pe care populația abrutizată probabil
că a băut-o, confundînd-o cu alcoolul. Nu-l întreabă, din tact sufletesc,
desigur, nici de ce dl Patapievici a respins orice asociere a susținătorilor
referendumului cu Rusia lui Putin de-abia după ce lumea a uitat că a existat la
un moment dat un referendum despre definirea căsătoriei (http://www.ziare.com/horia-roman-patapievici/stiri-horia-roman-patapievici/romania-in-anii-urii-cum-au-disparut-cararile-dintre-oameni-si-au-aparut-clivaje-de-nevindecat-interviu-cu-horia-roman-patapievici-1535734).
La o distanță confortabilă de referendum s-a trezit să-l apere și dl Sever
Voinescu (http://dilemaveche.ro/sectiune/pe-ce-lume-traim/articol/teribilele-zile-prozopopeea-propagandei),
după ce, cu puțin înaintea referendumului, a publicat un text penibil și
întortocheat în care aproape că își cerea iertare tovarășilor de drum că va
vota pentru precizarea definirii căsătoriei (http://dilemaveche.ro/sectiune/pe-ce-lume-traim/articol/dihonia-referendumului-si-temerile-mele).
Presupun că a fost iertat de mentorii care știu că în viață poți merge pe mai multe
drumuri cu condiția ca toate să ducă nicăieri.
Atunci cînd duhovnicii dispar, mentorii prosperă. Cărările dintre oameni dispar odată cu calea. Calea trebuie să dispară pentru a face loc căilor. Calea nu poate fi scoasă din afara Bisericii, ci doar dinlăuntrul ei. Iar căile nu-i unesc pe oameni între ei, ci doar îi leagă de vorbitorii motivaționali și instructorii de fitness transformați în „mentori”.
Atunci cînd duhovnicii dispar, mentorii prosperă. Cărările dintre oameni dispar odată cu calea. Calea trebuie să dispară pentru a face loc căilor. Calea nu poate fi scoasă din afara Bisericii, ci doar dinlăuntrul ei. Iar căile nu-i unesc pe oameni între ei, ci doar îi leagă de vorbitorii motivaționali și instructorii de fitness transformați în „mentori”.