miercuri, 19 iunie 2024

Bețivii și partea opusă

 

Al Treilea Bețiv: Uneori am impresia că împinge cineva din partea opusă…

Primul Bețiv: Cred că îți dai seama că și ăia din partea opusă au aceeași impresie, he-he…

Al Doilea Bețiv: Păi nu e liniște și pace… dincolo? De ce ar împinge ăia?

Al Treilea Bețiv: E liniște, normal că e liniște. Ai nevoie de liniște ca să…

Al Doilea Bețiv: Ca să te odihnești, corect!

Al Treilea Bețiv: Nu, ca să asculți. Aici vorbești, dincolo asculți.

Al Doilea Bețiv: Păi, uite, ăsta (arată către Primul Bețiv) ascultă. (Către Primul Bețiv): Bă, vezi că ești dincolo!

Al Treilea Bețiv (amuzat): Nu, că dacă ar fi dincolo ar împinge, he-he…

Primul Bețiv (cu o mină gravă): Ascultam, da’ mă și gîndeam. (După o pauză, menită să amplifice curiozitatea amicilor): Mă gîndeam că și ăia din… partea opusă vorbesc cumva. D-aia în cimitir noi tăcem.  

Al Doilea Bețiv: Vezi, ăsta e defectul tău: prea te gîndești, he-he… D-aia auzi voci și treburi d-astea. Da dacă nu gîndești, așa ca mine, nu auzi nimic.

 Al Treilea Bețiv: Ca să auzi, trebuie să vezi.

Al Doilea Bețiv: Și ca să vezi, trebuie să bei, he-he…

Primul Bețiv (reluîndu-și ideea, fără să acorde atenție replicilor amicilor): Uite, dacă eu zic aici, cu voi, „Ce-am avut și ce-am pierdut?” o să ziceți că e tot aia, corect? Da dacă scriu treaba asta pe cruce, e altceva, corect?

 Al Doilea Bețiv: Ba nu, nu e altceva… E tot aia, că tot ai pierdut pînă la urmă, he-he…

Al Treilea Bețiv (impresionat de observația Primului Bețiv): Depinde! Depinde în ce direcție împingi. Adică depinde de ce vezi și ce asculți.

Al Doilea Bețiv (tot mai îngrijorat de cursul discuției): Bă, vă zic eu, depinde de ce bei! Hai noroc!

Primul și al Treilea Bețiv (recunoscători): Corect, hai noroc!