Pînă la apariţia nagîţului
cultural, crocodilul era un animal cumsecade, ca toate animalele. Se năştea,
trăia, se hrănea şi murea în limitele decenţei asigurate de legea naturală.
Numai că în urma înţelegerii dintre nagîţ şi crocodil, prin care nagîţul se
angaja să-i asigure igiena bucală (oricît ar protesta nagîţii, adevărul e că igiena
anală nu a fost niciodată inclusă în contract, fiind de la bun început
facultativă; astfel, ea ţine exclusiv de gustul, devotamentul şi recunoştinţa
nagîţului), iar crocodilul promitea să-i cruţe viaţa, nimic nu a mai fost la
fel. Excesul de zel al nagîţului a schimbat totul: nu era destul că reptila era
sănătoasă, ci trebuia să arate şi bine. Aşa că după o vreme nagîţul nu s-a mai
ocupat doar de starea şi aspectul crocodilului, ci mai ales de imaginea lui.
Crocodilul trebuia justificat. Acţiunile lui sînt în acord cu legea naturală pentru
că el apără legea naturală. Acţiunile lui sînt legea naturală.
Abuzurile crocodilului nu sînt abuzuri, ci acţiuni indispensabile păstrării
echilibrului ecosistemului.
Despre aceste raporturi vitale
dintre nagîţ şi crocodil şi despre implicaţiile lor pentru restul populaţiei
din deltă se poate citi într-o inspirată fabulă a doamnei Emilia Corbu la
adresa http://emilia-corbu.blogspot.com/2009/12/nagatul-cultural.html
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu