Despre faptul că meritul victoriei lui Călin Georgescu le aparține direct și în primul rînd ierarhilor și clerului ortodox am scris deja (https://cumpana-o-viziune-ortodoxa.blogspot.com/2024/11/meritul-ierarhiei-ortodoxe-in.html). Aici vreau să mă refer la merit ca semnificație și beneficiu: așa cum catastrofa de la referendumul pentru familie din 2018 ne-a făcut un bine pentru că ne-a obligat să recunoaștem credința slabă și confuză a poporului român drept-credincios, tot astfel victoria lui Georgescu ne face un bine pentru că ne obligă să recunoaștem existența unei secte dominante în BOR, ai cărei membri reprezintă foarte probabil majoritatea ortodocșilor practicanți din BOR.
Ierarhia ortodoxă a apreciat dezastrul de la referendumul pentru familie ca pe „un succes nedeplin” (https://basilica.ro/un-succes-nedeplin-ne-cheama-la-mai-multa-speranta-si-lucrare/). Întrucît BOR este oricum pe punctul de a degenera într-o formă de comunitate creștină separată între o ortodoxie naționalistă, cosmică, panteistă, pe de o parte, și o ortodoxie progresistă, euro-atlantistă, seculară, umanistă, liberală, pe de alta, e de așteptat ca despre noua sectă manifestată cu ocazia alegerilor din primul tur al prezidențialelor, ierarhii ortodocși să afirme cu resemnare: „important este că, în felul lor, oamenii aceștia cred totuși în Dumnezeu.”
Pe lîngă revelarea existenței acestei secte hotărîtă și capabilă să se dezvolte rapid, folosind TikTok-ul precum se foloseau odinioară apostolii de Mediterana, al doilea beneficiu major al victoriei lui Georgescu constă în faptul că ne face conștienți de dispariția creștinismului tradițional, evanghelic, apostolic și patristic. În această situație, secta georgescuenilor se califică drept nimic mai mult sau mai puțin decît creștinismul pur și simplu.