Tîlcuind episodul vindecării orbului de la Ierihon, PF Daniel arată că Iisus gîndește în mod diferit de alți oameni (https://basilica.ro/patriarhul-daniel-iisus-voieste-ca-odata-cu-refacerea-sanatatii-sa-se-refaca-si-legatura-oamenilor-cu-dumnezeu/). Dar mă întreb dacă electoratul suveranist ar observa diferența dacă am înlocui numele Domnului Iisus Hristos din predica părintelui patriarh cu numele domnului Călin Georgescu în acest pasaj: Călin Georgescu „gândește în mod diferit de alți oameni și nu consideră că boala este un destin orb de neschimbat, sau o fatalitate, ci vindecă pe cei bolnavi și schimbă viața lor, aduce bucurie acolo unde este suferință și durere, aduce comuniune acolo unde este singurătate, ridică demnitatea umană când aceasta este decăzută, diminuată, desconsiderată și umilită.”
În aceste zile, mulți români consideră că viețile lor vor fi schimbate, că vor fi vindecați și că prin votul pentru dl Georgescu comunitatea poporului român va fi restaurată. După toate aparențele, avem de-a face pentru prima dată în România cu un vot mesianic (vezi o descriere a acestui vot la https://convergente.ro/10-tipuri-de-vot-la-alegerile-din-2024/; vezi cîteva comentarii și la https://cumpana-o-viziune-ortodoxa.blogspot.com/2024/11/votul-penitential.html), care-i face pe unii să creadă că în felul acesta își vor putea dobîndi mîntuirea (https://cumpana-o-viziune-ortodoxa.blogspot.com/2024/11/cine-nu-voteaza-cu-georgescu-si-aur-isi.html).
Bine, am înțeles, Biserica nu face politică. Dar nu ar trebui să facă măcar teologie, în special atunci cînd politicul face teologie nu doar în locul Bisericii, ci, mai ales, în numele ei? Nu ar trebui Biserica să gîndească nu neapărat diferit sau indiferent de lume, ci în primul rînd potrivit lui Dumnezeu? Chiar dacă un candidat politic ar fi creștin prin viața lui (deci prin afirmațiile și gesturile sale, condiție care nu este îndeplinită de nici unul dintre candidații la președinție și foarte probabil nici de vreunul dintre candidații la parlamentare), a vedea în voința lui voința lui Dumnezeu și în apariția unui asemenea candidat o minune reprezintă o dovadă de discernămînt creștin?