marți, 8 noiembrie 2022

The Romanian Dream

 

În România, a lucra la stat este un echivalent al visului american. Nu pentru că o slujbă la stat înseamnă stabilitate și venituri satisfăcătoare pentru majoritate și nesimțite pentru minoritatea care a îndrăznit să viseze big, ci pentru că în România a lucra la stat înseamnă, de fapt, că statul lucrează pentru tine. Din acest motiv, a te angaja la stat este un eufemism prin care toată lumea subînțelege că ți-ai angajat statul. Angajatul român la stat nu poate susține, precum alți visători din trecut, că „statul sunt eu!”, dar poate spune cu mai multă îndreptățire că „statul e al meu!”

Pentru a-ți angaja statul român, ai nevoie de trei lucruri:

 

1. Să visezi:

 

„Când am împlinit 28 de ani, mi-am dat termen până la 35 să am rostul meu la Londra, unde merg frecvent. Am început să-mi construiesc un network acolo. Visul meu e să mă trezesc dimineața, să știu cum arată bucătăria mea, make a tea și breakfast (să-mi fac un ceai și micul dejun, trad.), să merg la lucru și să fac în fiecare zi același lucru, să lucrez on stage (pe scenă, trad.), în Londra.” (https://www.libertatea.ro/stiri/statul-roman-plateste-lunar-6-500-de-lire-chirie-pentru-directoarea-icr-londra-care-n-a-vrut-sa-stea-intr-un-apartament-gratuit-cum-explica-mae-4337634)

 

2. Să ai tupeu:

 

„Discuția dintre Nicoleta Balaci și unul dintre cei pe care-i acuză că-i hărțuiesc odorul este lungă și, pe alocuri, halucinantă. O veți putea admira mai jos.
Dar modul în care doamna alege să se dea în stambă, făcând paradă de nume și funcții, amenințând cu moartea și cu implicarea serviciilor de informații (pe lângă SIE, la un moment dat, prin cadru mai trece și DGI) este de-a dreptul stupefiant.” (https://www.catavencii.ro/cum-sa-te-angajezi-si-sa-ramai-angajat-la-stat-serial-radiofonic-de-succes-ii/; pentru primul episod, vezi la https://www.catavencii.ro/cum-sa-te-angajezi-la-stat-serial-radiofonic-de-succes-i/)

 

3. Dar nu ai putea avea tupeu dacă nu ai fi conectat. Deci a treia condiție pentru a-ți putea angaja statul român este să ai relații:

 

„La o lună de la numirea în funcție, site-ul edupedu.ro a scris că Nistor nu a absolvit și nici nu a urmat cursurile prestigioasei universități London School of Economics (LSE) pe care susține, în CV-ul său și în declarația publică din Parlament, că ar fi absolvit-o în 2010, potrivit unui răspuns oficial al LSE.

Catinca Maria Nistor este fiica actorului român Stelian Nistor, fost lider al Lojei Masonice de rit scoțian, care are sediul central la Londra, scrie site-ul culturaladuba.ro. În mandatul primarului general Gabriela Firea, a fost director interimar al Teatrului Bulandra din București. A fost dată afară după un an, în urma unui protest public al actorilor de la Bulandra.”

https://www.libertatea.ro/stiri/statul-roman-plateste-lunar-6-500-de-lire-chirie-pentru-directoarea-icr-londra-care-n-a-vrut-sa-stea-intr-un-apartament-gratuit-cum-explica-mae-4337634