Răspunsul lui Călin Georgescu la publicarea informației despre implicarea mamei sale în Mișcarea Legionară a fost nu doar unul de negare (Georgescu caracterizînd informația drept „un atac josnic și fals la adresa mamei mele”, https://www.facebook.com/photo.php?fbid=560106797020839&set=a.170699595961563&type=3&ref=embed_post), ci mai ales unul de auto-validare a propriei sincerități și inocențe prin publicarea unei fotografii din copilărie în care apare încadrat de părinții lui. Prin acest gest, Georgescu ne spune că el este în continuare același cu băiețelul din fotografie, care are cu atît mai mult nevoie de ocrotire cu cît este atît de nevinovat și de drăgălaș. Părinții lui, însă, care i-au păzit inocența, nu mai sunt în prezent în cadru. Copilul ar fi fost expus și vulnerabil dacă locul părinților nu ar fi fost luat acum de poporul român, care ocupă în același timp locul copilului Călin Georgescu precum și cel al părinților lui, al mamei în mod special. Patria și limba sunt mama neamului și așa se explică atacul împotriva mamei lui Georgescu. Georgescu luptă acum pentru a apăra în același timp copilăria, inocența, nevinovăția poporului român în fața puterilor care urmăresc să-l corupă, precum și caracterul matern al neamului. Trezirea în conștiință a poporului român este trezirea conștiinței inocenței sale și a maternității sale. Neamul ca mamă se unește cu neamul ca fiu ca într-o icoană a Maicii Domnului cu Pruncul.
Georgescu devine tot mai bun în exercițiul său manipulator și tot mai lipsit de scrupule: faptul că se folosește de copilul din el și, implicit, de copilul din susținătorii lui pentru a para o lovitură personală arată că este dispus să meargă pînă la capăt, producînd curse după curse pentru imobilizarea intelectuală și mobilizarea emoțională a discipolilor lui.