luni, 9 ianuarie 2023

Dialog între un om mirat (OM) și un ortodox român binecredincios (ORB)

 

OM: — Este adevărat că Baconschi, Patapievici, Pleșu, Papahagi au fost și sunt sprijiniți de ierarhia ortodoxă?

ORB: — Se poate, nu știu. Dar asta înseamnă că sunt oameni buni, nu-i așa?

OM: — N-am nici cea mai mică îndoială că sunt oameni buni. Tocmai de aceea mă mir că singurele lucruri bune pe care acești intelectuali le-au găsit în cultura și în tradiția noastră au fost influențele străine.

ORB: — Poate că au vrut să ne facă și mai buni, nu știu. În orice caz, ei luptă pentru valorile creștine, nu-i așa?

OM: — Care sunt aceste valori creștine?

ORB: — Scuză-mă, am crezut că și tu ești creștin. Păi, valorile creștine sunt astea, toleranță, incluziune, egalitate, unitate, fraternitate…

OM: — … Cultura Duhului?

ORB: — Exact! Scuză-mă, am crezut mai devreme că nu ești creștin.