sâmbătă, 20 noiembrie 2021

Lockdown-ul ca asediu spiritual

 

Austria este prima țară din UE care instituie interdicții generale de luni (inclusiv pentru persoanele vaccinate) și care va impune vaccinarea anti-coronavirus începând din februarie 2022 (https://www.dw.com/ro/lockdown-general-%C3%AEn-austria-%C8%99i-obligativitate-de-vaccinare/a-59874719). Desigur, nu este atît vorba despre sănătate, cît despre business, despre dorința disperată de a face Austria accesibilă turiștilor în perioada Crăciunului, a Anului nou și a restului lunilor de iarnă.

De fapt, Austria a ajuns să aibă un număr record de cazuri tocmai pentru că inițial a limitat restricțiile doar la persoanele nevaccinate, vaccinații fiind considerați, desigur, total imunizați, adică, în narațiunea SF a experților, mai presus de îmbolnăvire, de contaminare și de transmitere. Includerea vaccinaților în noile măsuri este un mod de a recunoaște că eficiența vaccinului tinde să atingă eficiența atribuită măștii la începutul pandemiei.

Evident, toată povestea cu îmbolnăvirile și restricțiile constituie motive suficiente să privim cu mîhnire spre țara lui Mozart. Dar mai este Austria țara lui Mozart? Mai este Viena de astăzi legată de cetatea care a luptat în 1683 pentru salvarea ei și a creștinătății occidentale? Care este de fapt boala mai adîncă de care suferă lumea? Cînd au început cu adevărat restricțiile? Cine le-a impus în realitate, și cui le-a impus?

În Austria, parteneriatele homosexuale au fost legalizate în 2010. În 2013, au primit dreptul de a adopta, iar din 2019 cuplurile homosexuale se pot căsători legal. În 2019, mistrul Educației, Cercetării și Științei a devenit primul ministru care a recunoscut public că este lesbiană (https://en.wikipedia.org/wiki/LGBT_rights_in_Austria).

Atunci cînd, în primăvara acestui an, Vaticanul a afirmat oficial că potrivit învățăturii creștine, cuplurile homosexuale nu pot primi binecuvîntarea Bisericii, numeroși preoți catolici austrieci și-au manifestat nemulțumirea, arborînd drapelul LGBT pe pereții bisericilor lor. 64% dintre cetățenii austrieci se opun declarației Vaticanului. Arhiepiscopul Vienei, Cardinalul Christoph Schoenborn, și-a exprimat public nemulțumirea. Un preot catolic care a preferat să arboreze în continuare un steag LGBT deteriorat de încercarea cuiva de a-l incendia și-a motivat astfel decizia: „Acest steag are efectul unei cruci” (https://www.france24.com/en/live-news/20210404-austrian-catholics-fly-rainbow-flag-after-same-sex-blessing-ban)

Cu puțin înainte de începerea bătăliei, Ioan Sobieski, eroul de la Viena, adresa armatei următoarele cuvinte:

 

„Domni curajoși și bravi ai Poloniei, acum nu se pune doar problema de a cinsti Gloria pe care a dobîndit-o Virtutea strămoșilor voștri, făcîndu-ne să fim considerați drept bastionul creștinismului împotriva otomanilor; nu-i de ajuns să apărăm Țara voastră, pe care pierderea Vienei ar expune-o printr-o consecință necesară Invaziei acelor necredincioși cu care trebuie să luptăm. Aici este necesar să apărăm Cauza lui Dumnezeu și să păzim Imperiul de Apus, care ne-a făcut onoarea de a recurge la Ajutorul nostru; o Onoare la care Strămoșii noștri nici nu îndrăzneau să viseze vreodată și care a fost rezervată pentru Valoarea voastră. Prin urmare, nu păstrați alte gînduri în prezent, decît fie pentru a Izbîndi, fie în Noblețe a vă sfîrși viețile în această Cauză Justă, față de care Slava Stăpînului nostru este adăugată: Gîndiți-vă acum că trebuie să luptați în fața atîtor Comandanți curajoși, care sunt angajați în aceeași cauză și primejdie; cugetați, de asemenea, că Regele vostru Luptă în fruntea voastră, avînd parte parte atît de ​​Gloria, cît și de Pericolul vostru; și, cu toate acestea, fiți încrezători că Dumnezeul Oștirilor cerești, a cărui Cauză o apărăm, va lupta fără îndoială alături de noi.”

(trad. de Gh. Fedorovici de la https://quod.lib.umich.edu/e/eebo2/A87516.0001.001/1:1?rgn=div1;view=fulltext)

 

Apusul a încetat de mult să mai lupte pentru cauza lui Dumnezeu; mai rău chiar, face din cauze potrivnice lui Dumnezeu scopuri dumnezeiești. În felul acesta, lumea occidentală s-a închis pe sine în afara realității, lăsînd cetatea sau ordinea creștină pe mîinile necredincioșilor. Iar cîtă vreme oamenii nu vor să înțeleagă acest lucru, revenirea la normalitate este imposibilă.