vineri, 17 ianuarie 2020

Magia educației


Campania disciplinară inițiată de Monica Anisie, ministrul Educației, împotriva profesorilor din învățămîntul de stat (https://www.cotidianul.ro/comportament-incalificabil-al-ministresei-a-umilit-o-profesoara-in-fata-elevilor/) ar fi trebuit să scoată la lumină eforturile profesorilor și primarilor de a face față unor situații dificile determinate de condițiile materiale limitate, pe de o parte, și de starea de agitație și de reducerea capacității de concentrare a copiilor dependenți de ecran, pe de altă parte. Dincolo de faptul că reproșurile adresate administrației locale pentru absența dotărilor vin din partea unui ministru care a declarat că nu are ce să facă cu un buget mai mare (https://www.edupedu.ro/ministrul-monica-anisie-nu-am-ce-sa-fac-cu-banii-daca-se-aloca-6-din-pib-educatiei-pe-constructia-actuala/), doamna Anisie a reacționat disproporționat și ipocrit față de o doamnă învățătoare care ridicase vocea la elevi. În fapt, cea care „urlă” și subminează actul predării este chiar ministrul Educației.
Adevărul este că în majoritatea școlilor și la aproape fiecare oră există momente cînd profesorul este nevoit să ridice vocea, ori chiar să-i amenințe pe elevi, sau cel puțin pe unii dintre ei, dacă vrea să predea în continuare. Profesorii nu-și pot pune costume de clovni și să facă tumbe doar pentru a trezi și capta atenția elevilor.
Dar poate că doamna ministru tocmai asta urmărește: semnalarea unei false probleme care să justifice pătrunderea în școală, cu scopul preluării controlului procesului de educație, a ONG-urilor specializate în tumbe și „making fun” (obiectiv mai ușor de îndeplinit cu noii inspectori școlari; în doar două luni, doamna Anisie a schimbat jumătate dintre inspectorii școlari: https://beta.dela0.ro/zodia-galbenului-jumatate-din-inspectorii-scolari-generali-au-fost-schimbati-de-guvernarea-pnl-cu-oameni-de-casa-ai-liberalilor/?fbclid=IwAR0RHLZVShSoKyQAti7u6DjOfGNd-2zNvPcgi_w8TJjsFxJq_jeM73ZzvIc).
Într-adevăr, există o presiune crescîndă în vederea introducerii în învățămîntul românesc a programelor de educație inclusivă (https://stiripentruviata.ro/ministerul-nu-isi-asuma-strategia-de-educatie-parentala-a-fost-creata-de-unicef-si-trei-organizatii-romanesti/ și la https://stiripentruviata.ro/fost-expert-unicef-se-mai-lucra-in-taina-la-o-strategie-nationala-cea-privind-egalitatea-de-gen/) prin care, în numele educației sexuale sau civice, va fi predată egalitatea de gen și cultura LGBT (așa cum s-a întîmplat în Scoția, (https://www.theguardian.com/education/2018/nov/09/scotland-first-country-approve-lgbti-school-lessons?CMP=fb_gu&fbclid=IwAR3yYaoYlU9WFKus7J919riADIQ5D4mmFT2PjZt7pJOkgyPbg9MVTdqqoQI).
În Statele Unite (și în Canada: https://www.cbc.ca/news/canada/montreal/montreal-drag-queen-storytime-daycare-1.4927005) există un program numit „Drag Queen Story Hour” prin care travestiți sau transsexuali sînt invitați să le citească copiilor în biblioteci publice, școli publice sau librării (http://www.ala.org/advocacy/libraries-respond-drag-queen-story-hour). După cum se poate vedea din imagini (https://www.nytimes.com/2019/06/06/us/drag-queen-story-hour.html), copiii sînt captivați și fericiți.  
Din acest punct de vedere, inspecția întreprinsă de doamna ministru, făcută cu intenția evidentă de a transforma într-un scandal neajunsuri regretabile, dar imposibil de rezolvat peste noapte, ar putea fi văzută și în relație cu încercarea recentă a guvernului de a declara Fundația SERA ca una de utilitate publică (https://presacurată.ro/2020/01/15/orban-vrea-sa-faca-de-utilitate-publica-fundatia-mogulului-orfanilor-romaniei-fundatia-acuzata-intr-un-documentar-de-experimente-pe-copii-in-romania/?fbclid=IwAR2nv8pkVdWFguQtYaZ2AKdnkDnlGLVFE5ywpwxkRhAOEvnDAps0rsA-9_U, vezi și https://presacurată.ro/2020/01/15/presiuni-uriase-si-batalia-infernala-dintre-marile-puteri-pe-adoptia-copiilor-romani-in-documente-istorice-publicate-in-premiera-in-romania-mogulul-francez-acuza-romania-de/).
Sînt convins că un travestit cu nas de clovn care le-ar citi copiilor povești inspiraționale despre identitatea fluidă și despre „îmbrățișarea diversității” nu ar fi nevoit să ridice vocea la ei. „Copiilor le place, se simt amuzați” a declarat educatorul unei grădinițe din Bulgaria care a organizat o serbare pe muzica unui travestit (https://www.gandul.info/magazin/gradinita-in-care-copiii-au-dansat-pe-muzica-unui-travestit-la-serbarea-de-8-martie-video-9400013 ; de altfel copiii sînt exploatați fără scrupule de mișcările LGBT: http://www.culturavietii.ro/2018/03/09/icoana-miscarii-homosexualilor-un-copil-de-10-ani-travestit/).
Din păcate, părinții din toată lumea, nu doar din România, sînt de partea doamnei ministru Anisie: li se pare intolerabil ca cineva să ridice tonul la copiii lor. Părinții înșiși nu o fac, ci tac resemnați și vinovat atunci cînd proprii lor copii ridică tonul la ei.
Copiii nu sînt trădați doar de politicieni, ci de proprii lor părinți: în Vallejo, o localitate californiană din apropiere de Sacramento, la un eveniment din seria „Drag Queen Story Hour” organizat anul trecut la biblioteca „John F. Kennedy”, a fost un singur protestatar (spre final s-au mai adăugat două persoane) (https://www.timesheraldonline.com/2019/06/14/vallejo-librarys-drag-queen-story-hour-draws-small-protest-in-vallejo/). Cu toate acestea, directoarea bibliotecii s-a declarat surprinsă: „Ora de lectură cu travestiți este un eveniment regulat, fără vreo agendă; este ceva distractiv, vrem să încurajăm oamenii să vină la bibliotecă, iar pentru copiii între doi și cinci ani deghizarea este o joacă imaginativă normală, să vadă un adult deghizat este distractiv. De cînd sînt eu director aici, este prima dată cînd văd pe cineva protestînd.” O mamă, membră a Alianței Gay/Hetero a comitetului de părinți, și-a adus la eveniment fiica de 11 ani și un nepot. Fiica (11 ani!) consideră că travestiții sînt distractivi, explicînd: „Prietenii mei sînt bisexuali, sau ceva de genul, așa că m-au influențat puțin.” Iar mama completează: „Este vorba despre faptul că trebuie să înțelegem că fiecare este bine așa cum este el. Asta vreau să înțeleagă și copiii mei. Este important. Sîntem fericiți că am venit la acest eveniment.” O altă mamă care și-a adus fiul de trei ani și jumătate declară deschis: „N-am nici o problemă că cel care citește e un travestit. Pe mine mă interesează ca băiatul meu să învețe ceva. Cînd învață el, învăț și eu.”
După cum se poate vedea din comentariul și fotografia atașată unui articol deosebit de curajos (https://www.washingtonexaminer.com/forget-mr-rogers-drag-queen-reading-hour-coming-to-a-library-near-you), în spatele atitudinii binevoitoare și distractive oferită de mișcarea LGBT copiilor se află o formă de satanism. Satanismul pare funny, iar tot ocultismul și magia din divertismentul oferit astăzi copiilor și tinerilor prin spectacole, filme și literatură nu fac decît să prezinte satanismul într-o formă atrăgătoare și prietenoasă (așa cum notam mai demult, „Unul din efectele concrete ale decreştinării Europei poate fi văzut şi în creşterea numărului de cazuri de posedare demonică: http://www.independent.co.uk/news/world/europe/hi-deliver-me-from-evil-catholic-church-sets-up-an-exorcist-hotline-to-deal-with-demand-8368988.html Cristian Mungiu va găsi cu siguranţă în noua Românie occidentală suficient material documentar pentru a face din „După dealuri” un adevărat serial”: http://cumpana-o-viziune-ortodoxa.blogspot.com/2012/12/romania-europeana.html). După cum precizează autoarea articolului, „programul (de lectură oferit de membri LGBT, program susținut de stat din taxele cetățenilor) nu face decît să abuzeze de lipsa de discernămînt a copiilor pentru a-i face să considere anormalitatea ca pe ceva normal.” În cadrul unei astfel de „ore de lectură” un travestit i-a întrebat pe copiii de la o grădiniță din Brooklyn: „Cine vrea să se facă travestit cînd va fi mare?” Parcă-i văd pe părinții români îndemnîndu-și copiii: „Ridică mîna, nu fi prost!”
Am înțeles din unele comentarii că învățătoarea surprinsă de comandoul ministrului Educației ar fi fost demisă. Se poate. În definitiv, ține nu doar de logica lucrurilor, ci mai ales de sensul istoriei: educatorii severi, cărora nu li se pare nici sănătos, nici distractiv, ca elevilor să le crească coarne, trebuie eliminați. În locul lor trebuie aduși educatorii ceilalți, clovnii deghizați în profesori, pentru care fiecare copil este bine așa cum este el. Cu coarne cu tot.