„Evanghelie” nu înseamnă în primul rînd cartea bisericească pe care ți-o deschide la întîmplare preotul cu har pentru a-ți ghici viitorul, cum crede tot românul și mai ales românașul, adică românul absolut. Evanghelie înseamnă vestea bună a Întrupării Fiului lui Dumnezeu în Iisus Hristos, a jertfei Sale ca Dumnezeu întrupat și a învierii Sale cu trupul prin care au fost biruite moartea și robia omului față de păcat ca urmare a neascultării lui de Dumnezeu. Această veste bună este cuprinsă în Noul Testament, aflîndu-se deci în cele două cărți din cultul ortodox cunoscute drept „Evanghelie”, respectiv „Apostol”. Așa cum spuneam și cu alte ocazii (https://cumpana-o-viziune-ortodoxa.blogspot.com/2011/03/pacea-ortodoxa.html), nu există decît o singură veste bună, cea creștină, care cuprinde însă și unele lucruri trăznite, precum descrierea situației noastre ca una din care nu ne putem salva singuri și din care nu ne poate salva decît Hristos. Orice altă veste bună ne face să ratăm singura noastră șansă de salvare și de aceea Pavel spune
„Mă mir că așa degrabă treceți de la cel ce v-a chemat pe voi, prin harul lui Hristos, la altă Evanghelie, care nu este alta, decît că sunt unii care vă tulbură și voiesc să schimbe Evanghelia lui Hristos. Dar chiar dacă noi sau un înger din cer v-ar vesti altă Evanghelie decît aceea pe care v-am vestit-o – să fie anatema!” (Galateni 1, 8).
Sunt înfricoșătoare de-a dreptul zvîrcolirile celor care au trecut la evanghelia lui Călin Georgescu, discipolii lui fiind încredințați că Dumnezeu nu va îngădui eliminarea alesului Său, candidatul lui Dumnezeu și al neamului absolut.
Georgescu și credincioșii săi au de partea lor un mare avantaj față de progresiști: la fel ca în creștinism, și evanghelia lui Georgescu este întrupată sau mai bine zis încarnată, și anume în Georgescu, spre deosebire de vestea bună a progresiștilor mesianici, care îi menține în continuare într-un interval de așteptare. Însă tocmai acest avantaj față de progresiști reprezintă pentru cultul Georgescu un dezavantaj în raport cu creștinismul, întrucît le oferă discipolilor lui Georgescu aparența palpabilă a adevărului în trupul lui Călin Georgescu, sanctificat deja prin delirul naționalismului mistic (https://cumpana-o-viziune-ortodoxa.blogspot.com/2024/12/lucrarea-lui-calin-georgescu-schimbarea.html).