luni, 17 noiembrie 2025

Labubu ca model de creștin-ortodox autentic

 

Oricare ar fi sursa inspirației pentru păpușile chinezești Labubu, care înfățișează niște monștri cu atît mai oribili cu cît încearcă să pară mai simpatici, cred că ele sunt atît de populare pentru că majoritatea oamenilor se regăsesc în ele. Cei care oferă soluții pentru probleme cauzate de ei doar în scopul întreținerii problemei sau cel puțin în scopul ascunderii responsabilității proprii pentru apariția problemei respective, cei care indică spre mîrșăviile altora ca justificare pentru propriile lor mîrșăvii, cei care induc și normalizează isteria și ura folosindu-se de ura și isteria adversarilor, cei care instrumentează suferința în timp ce le refuză adversarilor dreptul să o facă, cei care critică dependența de ecran și de rețelele de socializare, dar o descriu ca pe o lucrare dumnezeiască cînd le este favorabilă politic, toți aceștia pot fi văzuți ca niște modele Labubu. În BOR, îi recunoaștem după rînjetul care însoțește fiecare „Doamne ajută!” și „cu Dumnezeu înainte!”  și după numărul colților, corespunzător sacramentelor necesare transformării credincioșilor într-un Labubu, de la sfintele taine ale Neamului (Conștiința Neamului, Spiritualitatea Neamului, Biserica Neamului, Sfinții Neamului, Istoria Neamului, Unitatea Neamului) în cazul lui Labubu naționalist-ortodox, la sfintele taine ale Occidentului (Diversitate, Echitate, Incluziune, Dreptate Socială prin CRT și prin normalizarea comportamentului sexual deviant) în cazul lui Labubu ortodox woke sau taina Pieței, a Capitalismului și a Supremației Albe în cazul ortodocșilor neoconservatori. Dacă știm ce ascunde rînjetul și care este semnificația colților, ar trebui să fim în mare parte preveniți asupra intențiilor lor salvatoare reale.

Dezbinarea este una din problemele cauzate de specialiștii în unitatea și pacea care le convin. Unii dintre ei sunt producători de unitate și pace, alții doar negustori. Virgiliu Gheorghe Vlăescu întrunește ambele vocații (vezi la https://familiaortodoxa.ro/2025/07/19/de-ce-suntem-dezbinati/  și la https://www.activenews.ro/opinii/Virgiliu-Gheorghe-despre-Romania-si-Catedrala-Mantuirii-Neamului-Cel-mai-dureros-lucru-despre-care-trebuie-sa-va-vorbesc-mai-mult-este-dezbinarea-INTERVIU-ActiveNews-201099). Să deplîngi escaladarea dezbinării în societatea românească după ce ai oferit explicit Revoluția din 1989 ca pe o cheie de înțelegere a situației din noiembrie 2024 (https://www.activenews.ro/opinii/Virgiliu-Gheorghe-Vlaescu-A-vota-pentru-ce-reprezinta-Elena-Lasconi-este-un-pacat-impotriva-Duhului-Sfant.-America-lui-Trump-s-a-exprimat-pentru-Calin-Georgescu.-Romania-fierbe-ca-in-1989-VIDEO-Exclusiv-ActiveNews-193593), să remarci că „dincolo de o alegere politică, românii s-au polarizat iarăși unii împotriva altora, dezbinându-se și urându-se pentru lucruri atât de exterioare vieții lor” (https://familiaortodoxa.ro/2025/07/19/de-ce-suntem-dezbinati/) după ce ai fost o majoretă a urii colective prin afirmații precum „poporul român a votat pentru cei care-și iubesc neamul și țara” (cu implicația logică că cei care nu au votat AUR și Georgescu nu fac parte din poporul român) și după ce ai cerut sprijinul rugăciunii monahilor athoniți împotriva „celor care împrăștie lucrarea satanei în societate”, transformîndu-l chiar și pe Sf. Ioan Scărarul într-un agent al lui Călin Georgescu prin exploatarea politică a observațiilor duhovnicești ale Sf. Ioan Scărarul într-un mod care duce inevitabil la diabolizarea creștinilor care au văzut impostura religioasă a lui Georgescu, dar care, potrivit lui Virgiliu Gheorghe Vlăescu, „nu fac decît să împrăștie lucrarea celui rău” (https://www.activenews.ro/opinii/Virgiliu-Gheorghe-Vlaescu-MESAJ-IMPORTANT-DIN-SFANTUL-MUNTE-ATHOS-VIDEO-193749), este o lucrare demnă de un adevărat Labubu ortodox, iar faptul că există un număr tot mai mare de falși Labubu ortodocși nu face decît să sporească valoarea celor adevărați și receptarea lor ca modele pentru orice viitor Labubu ortodox.

Nu știu dacă Vlăescu a criticat decizia autorităților de a le refuza credincioșilor dreptul de a intra în biserică în perioada pandemiei, însă mi se pare curios că om atît de apropiat de popor sau cel puțin de voturile lui, poate ajunge să justifice împiedicarea poporului de a intra în Catedrala Neamului în timpul slujbei de sfințire. Iar Vlăescu face asta de pe unul din locurile pe care le-a ocupat la spectacolul politic-religios, toate locurile din interior fiind de protocol cu această ocazie și mai ales cele din primele rînduri, unde a stat potrivit observației interlocutorului: „Ați fost prezent la sfințire și chiar în primele rânduri” (https://www.activenews.ro/opinii/Virgiliu-Gheorghe-despre-Romania-si-Catedrala-Mantuirii-Neamului-Cel-mai-dureros-lucru-despre-care-trebuie-sa-va-vorbesc-mai-mult-este-dezbinarea-INTERVIU-ActiveNews-201099). 

În plus, trebuie precizat că liderii politici nu aveau prioritate în locașurile ortodoxe pentru că erau conducători în primul rînd, după cum se poate înțelege din observația lui Vlăescu: „din primele secole și pînă astăzi demnitarii țării aveau prioritate la intrarea în Catedralele Patriarhale sau Mitropolitane la slujbe, atât pentru că în primul rând pentru ei se ruga Biserica ca să-i apropie de Dumnezeu și astfel să se asigure pacea în Biserică.” Dimpotrivă, aveau această prioritate (de altfel, domnitorii aveau biserici domnești rezervate familiei și boierilor cu funcții la curtea domnească) pentru că erau credincioși ortodocși în primul rînd și pentru că rolul lor nu era acela de a asigura pacea în Biserică, ci de a apăra țara astfel încît să fie asigurate condițiile în care Biserica își putea împlini misiunea. Liderii politici din trecut erau slujitori ai Bisericii, se rugau în Biserică și pentru Biserică. Ei au încetat să o mai facă odată ce clerul a început să se roage lor mai degrabă decît lui Dumnezeu.

Liderii ortodocși au transformat BOR într-o fabrică Labubu, care produce modele Labubu de diferite culori, mărimi și expresii, dar întotdeauna înzestrate cu același rînjet fermecător și cu aceleași rînduri de colți atît de drăgălași. Credincios ortodox adevărat este astăzi doar cel capabil să distingă între un Labubu și un Lafufu în timp ce tratează cu neîncredere pe oricine este lipsit de colți și incapabil de rînjetul drept-măritor canonic.