sâmbătă, 27 ianuarie 2024

Ordinea schimbării și totalitarismul consensual

 

Ceea ce preferăm să ignorăm atunci cînd observăm schimbările din jurul nostru este că deși sunt susținute de centrele de putere (instituțiile statului și cele supra-statale, autoritățile culturale), ele nu sunt impuse prin reglementări oficiale decît în momentul în care au reușit (prin încurajarea experimentării identităților sexuale înțeleasă ca manifestare a libertății de expresie sau prin cultivarea conștiinței dreptății sociale precum și prin manipularea și intimidarea celor care nu acceptă „schimbarea”) să creeze în societate o majoritate absolută sau relativă care justifică legalizarea schimbării. Noua ordine totalitară a înțeles din eșecul experimentului comunist sau nazist eroarea încercării de a schimba constituția omului schimbînd constituția țării, corectînd această greșeală prin efortul de a schimba constituția omului mai întîi, după cum o dovedește schimbarea rapidă a mentalității societății elene potrivit analizei din care am selectat mai jos cîteva pasaje lămuritoare (sublinierea cu italice îmi aparține). Iar odată ce ai produs un om nou, este obligatorie o nouă constituție, care să-i garanteze noile drepturi și libertăți.

 

*

  

„Salonic și-a organizat evenimentul anual de Pride pentru prima dată în perioada 22-23 iunie 2012, ca urmare a promisiunii primarului Boutaris de a susține un eveniment public LGBT în oraș. Primul festival Thessaloniki Pride s-a bucurat de un sprijin popular masiv din partea orașului, a periferiei sale și a regiunii, ceea ce a fost o lovitură grea pentru Antim, mitropolitul orașului, care a chemat credincioșii să reacționeze.

Un an mai tîrziu, într-unul dintre anunțurile sale, cu doar cîteva zile înainte de evenimentul Pride din 2013, el a afirmat că Sfînta Mitropolie a Salonicului va trebui să tolereze din nou festivalul trist și inacceptabil al homosexualilor care vor să-și „sărbătorească boala într-un fel de carnaval”. De asemenea, el le-a cerut părinților să-și țină copiii și pe ei înșiși departe de „astfel de sărbători inutile și nefirești”. Cu toate acestea, multe familii au fost prezente și festivalul de două zile s-a încheiat într-o atmosferă festivă cu multe petreceri, expoziții și sărbători în tot orașul. Cea de-a 2-a paradă Pride de la Salonic a fost dedicată libertății de orice fel, inclusiv libertății de exprimare a genului.

În 2014, Salonic a fost Capitala Europeană a Tineretului, iar cea de-a treia manifestare Pride din Salonic a fost inclusă în programul său oficial. Prin urmare, evenimentul a fost dedicat tinerilor LGBT și familiilor acestora. Prin evaluare generală, evenimentul pride din 2014 a fost un succes major, cu participarea a 10.000 de persoane la paradă, alături de primarul Yiannis Boutaris și un grup mare de diplomați. Unii l-au descris drept cel mai bun festival LGBT pe care l-a avut vreodată Salonic.

Un sondaj realizat de Pew a constatat că față de creștinii ortodocși din alte țări, respondenții greci (care au fost chestionați în 2015-2016) au dat răspunsurile cele mai liberale cultural cu privire la drepturile LGBT, cu excepția respondenților din Statele Unite, și cele mai liberale răspunsuri dintre toate țările majoritar ortodoxe.

Un sondaj din 2020 realizat de Fundația Friedrich Naumann în cooperare cu KAPA Research, a constatat că ideea de liberalism devine din ce în ce mai populară în Grecia, fiind apreciată de majoritatea populației. De asemenea, 71% dintre respondenți consideră că homosexualitatea ar trebui acceptată în societatea greacă, iar 90% dintre respondenți consideră că homosexualii ar trebui să aibă drepturi egale ca toți ceilalți, marcînd o creștere bruscă față de sondajele anterioare. Căsătoria între persoane de același sex este susținută de 56% dintre respondenți, în timp ce adopția de către cuplurile de același sex este susținută de 40%.

Un sondaj din 2022 realizat de Institutul Eteron, arată că tinerii din Grecia sunt din ce în ce mai liberali, 70% dintre tinerii greci cu vîrsta cuprinsă între 17 și 24 de ani fiind în favoarea adopțiilor comune de către cuplurile de același sex, în timp ce doar 37% dintre grecii în vîrstă peste 65 de ani sunt în favoarea lor. Rezultatul marchează o creștere bruscă în comparație cu sondajul DiaNeosis din 2018, unde adopția de către cuplurile de același sex a fost susținută de 49% dintre cei cu vîrsta cuprinsă între 17 și 24 de ani, dar numai de 11% dintre cei peste 65 de ani.

Eurobarometrul din 2023 a constatat că pentru 57% dintre greci căsătoria între persoane de același sex ar trebui permisă în toată Europa, iar 57% au fost de acord că „nu este nimic greșit într-o relație sexuală între două persoane de același sex”.

În 2024, un sondaj de opinie realizat de ziarul Proto Thema, a constatat că aproape 55% dintre greci susțin căsătoria homosexuală și 53% susțin adopția. (https://en.wikipedia.org/wiki/LGBT_rights_in_Greece)